CFR Călători a reintrodus anul trecut, după o pauză de opt ani, serviciul Intercity, iar în 2024 un număr de 16 garnituri vor fi puse la dispoziţia călătorilor pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare permit circulaţia acestei categorii de tren.
„Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri a CFR Călători este adaptată cererii pieÅ£ei, atât prin optimizarea tipului de serviciu oferit călătorilor, cât ÅŸi a programului ÅŸi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile. După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza ÅŸi condiÅ£iile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulaÅ£ia acestei categorii de tren. Astfel, au fost proiectate pentru circulaÅ£ie în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe rutele: BucureÅŸti Nord – Cluj Napoca ÅŸi retur; BucureÅŸti Nord – ConstanÅ£a ÅŸi retur; BraÅŸov – ConstanÅ£a ÅŸi retur; BucureÅŸti Nord – Suceava ÅŸi retur; BucureÅŸti Nord – PaÅŸcani – IaÅŸi ÅŸi retur; BucureÅŸti Nord – TeiuÅŸ – Arad ÅŸi retur”, se arată într-un comunicat al companiei.
ÃŽn planul de mers de tren 2023/2024, serviciul Intercity a fost introdus pe alte două noi relaÅ£ii, respectiv BucureÅŸti Nord – GalaÅ£i ÅŸi retur ÅŸi BucureÅŸti Nord – Bacău – Piatra NeamÅ£ ÅŸi retur.
De asemenea, atunci când condiÅ£iile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenÅ£ionează să introducă acest serviciu ÅŸi pe alte rute de circulaÅ£ie, cum ar fi BucureÅŸti Nord – Craiova – TimiÅŸoara – Arad.
„De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportaÅ£i a crescut de la 1.500 de călători/zi la 2.200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaÅ£i va avea un trend crescător”, precizează operatorul feroviar naÅ£ional de călători.
Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a şi vagoane clasa a II-a cu spaţiu destinat serviciului de alimentaţie publică). Toate vagoanele sunt modernizate şi au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalaţie de climatizare, toalete ecologice, uşi de acces şi intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalaţie de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat şi sunt apte pentru circulaţie cu viteza maximă de 160 km/h şi chiar 200 km/h unele dintre ele.