Nouă din zece români (93%) consideră că inovaţia le uşurează viaţa, în timp ce 82% susţin că aceasta îi ajută să economisească, arată rezultatele unui studiu de specialitate, publicat marţi.
Conform Reveal Marketing Research, tinerii cu vârste între 25 şi 34 de ani cred că inovaţia are un rol important în protejarea mediului înconjurător (88%) şi contribuie, de asemenea, la un trai mai sănătos (81%).
Totodată, şapte din zece români ar avea încredere în cel mai inovator şi sustenabil material de zidărie, iar opt din zece (83%) sunt de părere că îi ajută să se simtă în siguranţă.
Siguranţa în propria locuinţă este dată de vechimea clădirii (85%), amplasament (82%) şi de materiale de construcţii (84%). Astfel, atunci când românii îşi doresc o casă modernă şi sigură, specialiştii le recomandă într-un procent de 45% folosirea BCA-ului ca material principal de zidărie. Pe locul 2 in menţiunile specialiştilor se află cărămidă cu 31%, în timp ce locul 3 este ocupat de bolţarii de beton (8% din totalul recomandărilor).
Pe categorii de gen, bărbaţii consideră într-o mai mare măsură că inovaţia/modernitatea le oferă posibilitatea unui trai mai sănătos (82%) şi să economisească (76%).
Metoda de colectare a datelor pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview), pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural) format din specialişti în domeniul construcţiilor (dezvoltatori imobiliari, arhitecţi, ingineri structurişti, muncitori calificaţi) de 510 respondenţi.
Marja de eroare este de +/-3%, iar nivelul de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.