Ucrainenii şi-au asumat să înceteze orice tip de dragaj şi au dat asigurări că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obţine acceptul Forţele Navale ucrainene pentru ca reprezentanţii părţii române să intre şi să măsoare pe braţul Chilia şi pe canalul Bâstroe, informează marţi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, printr-un comunicat.
Potrivit sursei citate, marţi, în localitatea Ismail (Ucraina), delegaţia Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, condusă de secretarul de stat Ionel Scrioşteanu, a continuat discuţiile iniţiate cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe. La întâlnirea trilaterală a participat şi o delegaţie a Comisiei Europene.
„La finalul întâlnirii, partea ucraineană ÅŸi-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operaÅ£ional, de investiÅ£ii etc.). Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ GalaÅ£i pe braÅ£ul Chilia ÅŸi pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană. ParticipanÅ£ii au convenit că programul trebuie să se deruleze aÅŸa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie. Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obÅ£ine acceptul ForÅ£ele Navale ucrainene pentru ca reprezentanÅ£ii părÅ£ii române să intre ÅŸi să măsoare pe braÅ£ul Chilia ÅŸi pe canalul Bâstroe”, se spune în document.
Potrivit MTI, reprezentanţii Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României şi au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creşterea capacităţii canalului Sulina. Acest aspect a fost subliniat de reprezentanţii DG MOVE şi confirmat de omologii ucraineni.
Măsurile pentru creşterea capacităţii canalului Sulina vizează: sporirea numărului de piloţi; modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiţii de siguranţă pe timp de zi şi de noapte; achiziţionare de nave tehnice şi de software modern de management al traficului.
„ReprezentanÅ£ii Comisiei Europene au menÅ£ionat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul ‘Solidarity Lanes’ se desfăşoară pe Dunăre. ÃŽn acest context, au subliniat importanÅ£a creÅŸterii capacităţii canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin ‘Solidarity Lanes'”, se mai spune în comunicat.