Cultură

2 obiceiuri zilnice care iti saboteaza sanatatea mintala. Cum sa-ti recuperezi linistea

Mentinerea sanatatii mentale nu este un proces simplu, cu rezultat garantat. Din acest motiv, medicul Robin Berzin, fondatorul clinicii Parsley Health si autoarea volumului „State Change”, spune ca este important sa urmaresti obiceiurile marunte si uneori inconstiente pe care le repetam in fiecare zi. Cu timpul, acestea se acumuleaza si ne pot afecta starea de spirit.

„Ne facem singuri un deserviciu daca ne gandim la ce mancam in fiecare zi, cata miscare facem in fiecare zi si cum interactionam cu tehnologia in fiecare zi ca mod de viata”, a spus experta intr-un episod al podcast-ului gazduit de Mind Body Green.

Robin Berzin a vorbit despre cele trei obiceiuri care ne saboteaza in secret sanatatea mentala.

Prea multa tehnologie. Inclusiv noaptea

Expunerea nocturna la lumina albastra are potentialul de a ne sabota somnul, afectand starea de spirit. Este o tema care suscita preocupare, insa Berzin indica un alt factor perturbator: „Ceea ce nu am luat in discutie este cat de multe sunt modurile in care tehnologia si informatia pe care o obtinem ne stimuleaza si ne impiedica sa atingem somnul profund. Inca nu luam asta in serios”, a spus ea.

Avem lumea la deget aratator, obtinem informatii apasand un singur buton, iar acest lucru este minunat, dar totodata are potentialul de a ne afecta starea emotionala si mentala. „Multi oameni scroleaza intruna pana urca in pat, iar natura informatiei pe care o urmarim ne poate tine ocupat creierul”, a spus medicul.

Berzin a dat ca exemplu cazul unei paciente care nu se simtea bine de multa vreme. Incercase totul pentru a-si reface starea de spirit pana cand a ajuns la Berzin. Aceasta a intrebat-o: „Cat timp petreci folosind telefonul, pe retelele de socializare etc.? Raspunsul ei? In jur de sase ore pe zi, din care doua in pat.”

„De ce sa nu facem o dezintoxicare digitala de o saptamana?”, i-a sugerat medicul. Dupa acea saptamana, starea de spirit a pacientei s-a ameliorat cu 80% si a ajuns sa doarma ca un bebelus.

Nu faci miscare

„Suntem conceputi ca oameni sa ne eliberam emotiile prin miscare. Corpul este conceput pentru asta, iar cand nu faci miscare si stai in medie 11 ore pe zi iti acumulezi emotiile”, explica Berzin. Iar aceste emotii blocate pot avea consecinte fizice si mentale asupra corpului tau.

„Cand te gandesti ca esti speriata, suparata sau nervoasa, nici macar nu esti atenta la cuvinte, dar creierul a perceput o amenintare sau o provocare emotionala ori negativa. Trebuie sa-ti faci timp pentru a procesa aceste emotii, sa le simti si sa le experimentezi prin miscare”, a explicat ea.

De aceea Berzin subliniaza importanta miscarii regulate, fie ca opteaza pentru mers, alergare, yoga, sesiuni de efort cardio – numeroase cercetari confirma legatura dintre miscare si starea de spirit pozitiva. „Chiar nu conteaza cat de mult te misti. Doar misca-te”, a spus ea.

 

SURSĂ:www.andreearaicu.ro