Digitalizarea trebuie să însemne simplificare pentru a fi un succes, dar dacă nu reuşim în interiorul instituţiilor să revedem procedurile mi-e teamă să nu birocratizăm digitalizarea, a declarat, joi, la conferinţa de lansare a celei de-a 21-a ediţii a volumului „Carta Albă a IMM-urilor din România”, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea.
„Încercăm să găsim o soluţie, astfel încât banii să fie cheltuiţi anul acesta şi o să încercăm să aducem în partea de scale up întreprinderilor mici şi mijlocii pe programe care au avut deja succes în România, cum sunt acestea de garantare, contragarantare. Încercăm să venim cu o primă de capital către companiile care deja au proiecte în dezvoltare, proiecte mature, pentru a avea un efect imediat în piaţă, a vă putea susţine. Poate că, dacă ne uităm la numărul de zile necesare pentru a obţine o autorizaţie, vedem că nu s-a schimbat ceva dramatic în România. Părerea mea este că celelalte probleme au devenit mult mai presante şi atunci ne reîntoarcem la digitalizare. Digitalizarea trebuie să însemne simplificare pentru a fi un succes. Dacă nu reuşim, în interiorul instituţiilor, să revedem procedurile pentru a le simplifica, digitalizarea nu va fi un succes şi mi-e teamă să nu birocratizăm digitalizarea. E un lucru pe care nu mi l-aş dori: să avem şi mai multe etape de trecut, chiar dacă vor fi într-un format digital. Simplificare va fi reţeta succesului digitalizării în România şi este lucrul pe care eu cel puţin mi l-am propus să îl fac în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului”, a susţinut Oprea.
În viziunea demnitarului, oricare criză naşte oportunităţi, iar parteneriatul dintre stat şi privat reprezintă cuvântul-cheie.
„Din punctul meu de vedere, cred că provocarea pe care trebuie să o avem împreună este cum facem să creştem întreprinderile mici şi mijlocii din România pentru a deveni mai puternice, mai reziliente într-o economie încercată. Oricare criză naşte şi o oportunitate întotdeauna şi aici ar trebui ca împreună să ştim să primim acele oportunităţi create pentru a dezvolta mediul de afaceri din România, în special întreprinderile mici şi mijlocii. Parteneriat este cuvântul-cheie, este lucrul care ar trebui să definească oricare dintre interacţiunile noastre. Dialog consecvent, constant, nu dezbatere, pentru că acolo cineva trebuie să piardă şi nimănui nu-i place să piardă, mai ales dumneavoastră, mediul de afaceri. Dacă vrem într-adevăr ca mediul de afaceri să răspundă nevoilor societăţii, şi statul, şi Executivul trebuie să fie un partener real şi atunci când semnează un contract, să-şi respecte cuvântul şi să facă plăţile la momentul oportun, aşa cum scrie în contract”, a afirmat ministrul de resort.
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a organizat, joi, conferinţa de lansare a celei de-a 21-a ediţii a volumului „Carta Albă a IMM-urilor din România”, cea mai amplă analiză a mediului de afaceri românesc.